Torsdag...

Hej hej!


Jag fick mig en ganska så jobbig fundering när jag hade tråkigt hos A medans han var på jobbet.

Tänk om: Man levde så sunt och friskt som alla snackar om. Om man inte käkade socker, inte drack läsk, Motionerade varje dag, sov 8h varje kväll, inte åt nått som innehöll ( E ) ämnen, åt vid var tredje timma, såg till att tilllaga allt från skratch med ekologiska råvaror, tränade på gymmet. inte röka, inte dricka sprit.. osv osv i all oändlighet..


Hur skulle man må då?

Jag tror säkert att man skulle nå sin hälso topp som individ vid nått tillfälle.

Men hur skulle man må sen? Ett inrutat RUTIN liv som bara handlade om att se upp för saker hela tiden.

Nja.. jag kan inte säga att jag inte är nyfiken på hur jag skulle vara som person om jag nådde min "hälsotopp" , men jag kan säga att jag skulle bli lite rädd för mig sj om jag skulle behöva leva de liv som media tycker att man ska leva för att må bra.

Jag mår bra nu. Och jag kommer förmodligen må bra så länge jag lever! "ta i trä"

När jag tänker efter så vill jag nog inte nå min hälsotopp hur sunt det än verkar låta, jag vill leva mitt liv på så sett att jag kanske ibland ändrar vissa saker efter hand. Inte i dag och kanske inte imorgon... men någon dag kanske jag får för mig att sluta röka, eller får upp ögonen för gymmet eller nått liknande.

Men nu kommer jag bara njuta av min tillfälliga tillvaro, för det är ju just vad det är.

Nu känns det som om jag bara svamlar..

tjing!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test