Fundering

Någonting som jag har funderat på under dagen är ...

Inflytandet av bloggandet för andra människor.


Jag har tillexempel läst lite i en tjejs blogg, och tycker bara att hon skämmer ut sig sj. Hon skriver att hon bara spelar en roll i bloggen, men vem är det som faktist måste hämta ut alla dessa dyra paket på posten för att sedan försöka få plats med allt i det lilla flick rummet. Hon är 18 år och förstorar läpparna.. Det är ju inte alls så fyndigt kanske.. enligt mig i allafall.
Hon säger också att hon inte har skrivit något kontrakt på att hon ska framstå som en förebild för andra unda tjejer som sakta men säkert börjar ha henne som ikon för sina egna liv.. Bantning, hårblekning, solariesolning osv osv.. Jag är nyfiken på hur det ser ut för henne om låt oss säga 20 år. Det kommer ju inte gå hem att vara en kaxig tre barns mor på 38 år som skriver om sina läppkorrigerinar och pigmentfläckar efter all solning.

Ne tillbax till det där med förebild, Man kan inte säga om man ska vara en förebild eller inte.. det går inte till så.

Du som läser det här kanske är en förebild för någon annan, Sånt vet man inte!

Desutom så börjar jag bli galet trött på alla fördommar om tjocka människor. "det är bättre att vara smal", "det är snyggare att vara smal", "Tjocka människor tycker bara synd om sig själva och kostar bara samhället en massa pengar".

Sådana citat slänger ganska många fjortis bloggare ur sig.

Om jag säger så här... eftersom att det är så himla stor skillnad på människor om de är smala eller tjocka.. Då är det väl lika mycket skillnad på bleka som mörka människor.

Om jag skulle börja skriva om hur "dåliga" mörka människor är.. så skulle jag nog bli avstängd.. för det är ju rasism!

TRO MIG! JAG ÄR INGEN RASIST.. UTAN STOLT UNGERSK-SERB!!!

Finns det inget ord för människor som verkligen hänger ut de "tjockare" människorna, och faktiskt mobbar dom.. jag tycker att det är så förnedrande och fel..

Tycker inte ni att man borde bli avstängd om man uttrycker sig på ett sådant sett som många, många, många unda bloggare gör.
























Jag är glad för att jag inte behöver gå runt och tycka illa om folk i allafall.. Det måste vara ganska jobbigt! Alla har rätt att få ta plats





Jag har nog funderat färdigt för ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test