Ska snart sova!

Jag sitter och har en intressant konversation med en vän på msn...
Vi pratar om kärlek.. kärlek på de viset som är svårt, jobbigt, ensamt...
Att vara kär.. är en sak.. att vara förälskad en annan... men om man inte är nått av det men ändå känner något vad är man då?

Jag har varit kär och förälskad... men också kännt det där som inte har nått namn..

Det där något... är tillexempel de man känner för ett ex... För min del önskar jag att jag alldrig behöver stå öga mot öga med en speciell.. men när något händer denna exet... så känns det ändå... någonsorts medlidande.. man känner att man igentligen borde göra något ... men man liksom vill inte göra de...

Min vän.. har nog inte riktigt kommit över sitt ex.. men han har gått vidare och redan skaffat en flickvän.. min vän dejtar.. men hon känner ändå att hon saknar honom... det går liksom inte att sätta fingret på vad hon riktigt känner..
Hon mår iallafall emellanåt ganska så dåligt och känner sig ensam.. Jag kan inte riktigt förklara hur hon mår.. men jag kommer ihåg hur det var för mig.. när mitt ex tog de stora stegen före och utan mig.. och det kändes INTE BRA!


Jag tycker i allafall.. att om man känner att allt är åt helvete och tycker att ingenting har någon mening längre.. så ska man först slänga sig på golvet och skrika, börja sparka, svära, böla och förstöra sminket... sen så ska man sätta sig upp där på golvet.. och säga... "- Det är ok att jag känner så här."  FÖR DET ÄR DE!! Alla känner så någongång!
Alla vill ge upp någongång.. och säga upp kontakten med alla,, och resa bort för att stanna på en öde strand så man slipper förklara sig och ta massa konstiga råd om kärlek... men det är ok!

Men en sak som jag även rådde mig vän till var att låta livet stå på "paus" ett tag.... Det är liksom ok att stänga av mobilen och inte svara på mejl på några dagar... så länge man kommer ihåg att ta hand om sig sj,...
Äta, dricka, gå på toa så klart och sova.



*Alla liv kommer med en fjärrkontroll.. med "paus" och "play" men ingen stop knapp.. Någongång måste livet fortsätta men du bestämmer när!*



Man lär sig....                                                                    
                                                                                             God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test