God Natt, säger man nu va?


Aja sitter i alla fall i min säng vid tillfället och väntar på att en dokumentär film ska bli klar så jag har nått att somna till.


Detta tillstånd jag är i nu... och har varit i några dagar och kommer säkerligen vara i framöver ett tag, finns det inget namn på... men så här är det här. Jag kan inte förklara det på nått annat sätt än så...


Tillståndet är då... Svårt att sova, vilket leder till sömnbrist. Morgon trött, som i sin tur leder till stress. Stressen utvecklas snart till ren ilska på allt o alla. Det sist nämnda är värk! Värk överallt! Huvudet, ryggen, axlarna, nacken, FOTEN nära till alla bitar av kroppen ömmar någon gång!  Vanliga hushålls sysslor som alla andra klarar av tycker jag är pest o pina... men jag gör det ändå... helst skulle jag vilja ligga kvar i sängen tills jag fått sova ut. Men det hinns inte med. Redan i morgon kl 10 kommer folk o ska hämta ett akvarium.  Då ska man ju helst vara vaken i alla fall! Funderar på att låsa in mig på rummet i morgon och bara plugga.  Då kan ingen klaga på att jag sitter eller ligger i sängen hela dagen!



Vi får se. Det låter fel av mig att skriva så... men man måste ju tillåta sig själv att få vila ut! Det är mycket nytt man måste anpassa sig till igen efter att ha varit självständig så pass länge ändå!


Och pluggar jag under tiden så slösar jag inte bort tiden i alla fall!


Igår måste jag ju säga nu... (Onsdag) Så hade jag väldigt svårt för att komma igång.. och speciellt att hitta på nått att göra utan el i huset.. synd att jag inte hade några kastanger och tandpetare.. haha. En gång i tiden lekte man med sådant med!  Elektrikerna var kvar ganska länge... och pratglada var dem inte heller... Fan kommer man o stänger av strömmen hos folk så får man räkna med att få underhålla dem tycker jag!


När mamma kommit hem från jobbet, lånade jag hennes cykel så jag kunde åka iväg till ICA och köpa lite av de ingredienser som fattades för att göra "Flygande Jakob". När jag nästan var färdig med maten skulle mamma och Micke iväg till Mickes dotter, som bjöd på mat för att hennes man fyllde år! Så kvar var jag med massor av mat... men som tur var så var Älsklingen♥ inte en minut sen! Vi satt och hade mysig middag tillsammans! Och efter maten gick vi mätta och belåtna till övervåningen och kramades i soffan. (Bara kramades! Vi var väldigt mätta!) hihi!


Efter att Älsklingen♥ åkt hem hjälpte jag mamma med det sista julstöket!  Vi mosade pepparkakshuset!!!  Och bar upp alla kartonger på vinden! Bye Bye julen!


Ja... och nu sitter man här.. efter ett långt blogg inlägg och ska börja se dokumentären.



God Natt Allihopa! /Dee


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test