Fåglar-Mode-Film-Kärlek och Karlstad!

Hejsan alla kära vänner!!


Nu tar jag mig tiden att skriva ner vad jag gjort under helgen... man vet aldrig, jag kanske tappar minnet en dag och kan med hjälp av bloggen fatta hur smart jag var innan jag tappade minnet... och samtidigt stillar ju jag all eran nyfikenhet... eller hur!?


Hur som helst så börjar vi med fredagen.


Jag gick upp ganska sent (som vanligt) men ändå så tidigt så jag kunde ringa CSN och klaga... vad gör man annars när man hör av sig till dem? Dom hade nämligen ändrat i min ansökan om studielån från heltid till deltid fast jag läser 450 poäng denna sista termin. Så när jag ringde kom vi på vad det var som var fel... "Kunskapstorget" som har hand om de flesta studenter i linköping hade skrivit fel termins tid... och så fort det hade ändrats så skulle allt vara som det skulle ha varit från början... vilket då innebär att jag ytterligare en gång måste skicka iväg brev på posten och vänta flera dagar på svar osv.. Vilket jag inte har fått än.


Efter att jag snackat med CSN så började jag packa mina saker för helgen.


När jag var färdig med de så tog jag bussen till stan för att hämta min bok, men den hade inte kommit fram till dom än så jag ska prova igen på onsdag tror jag. Efter det gick jag till banken och växlade alla 50öringar jag hade.. 207kr blev det till slut! Ujuj!  Innan jag tog bussen vidare till Johannelund så gick jag en sväng på stan och kollade runt.


Väl hos min Älskling blev det mat och mys framför teven. Först tittade vi på "BOLT" och sen "The Forbidden Kingdom" jätte bra filmer båda två! Rekommenderas!  Sen blev det inte mycket mer av den kvällen som jag vill avslöja i alla fall.


På lördagen kom vi upp ganska sent och fick i oss lite frukost innan vi åkte till "IKANO" för att byta en ljusstake som vi fått av Älsklingens mor i julklapp. Men för 159kr på "Duka" hittar man inte så mycket... Allt var så dyrt så skulle vi spendera 159 kr på nått så skulle det varit nått vi igentligen inte skulle vilja ha! Så vi fick ett tillgodokvitto som gäller i 10 ÅÅÅRRR så vi kanske hitta nått någon gång! *Haha*

Vi tog varsin hamburgare på "Burgerking" efter besöket på "Duka". Jag tog en "Whopper piñata" och trodde att min mun och strupe skulle brinna upp innan jag hunnit äta upp hela burgaren!! Attans såååå stark!


När vi var mätta och belåtna så tog vi styrning in mot city för att parkera bilden och njuta av vårt första biobesök tillsammans (bara vi två alltså).


Vi såg "Benjamin Bottons Otroliga Liv" en UNDERBAR film! Och helt gratis för oss! *skryt!*

Skulle han skrivit en blogg hade han nog varit mer känd än Blondinbella.


Efter filmen åkte vi hem och mös i soffan tills båda somnade.


Söndagen spenderade vi mer eller mindre bara med varandra! Vi bestämde oss för att pizza stod högst på menyn och havrebollar efter det! Men innan de var vi duktiga och tog med en massa skräp för självsortering, och efter det gick vi till affären för att handla, till sist gick vi till pizzerian och beställde och sen hem igen.


Att göra havrebollar var svårare än jag trodde... man hittar bara en massa recept på coccosbollar, negerbollar, chokladbollar, pärlsockerbollar osv.... och står det havrebollar någon stans så innehåller de ändå kakao och kaffe... och så ska det ju inte vara!! Jag ska göra ett nytt försök någon gång!


Vi la oss ganska tidigt eftersom att Älsklingen skulle upp igen vid 03:30 för att åka iväg till Karlstad. Vi hade redan packat ihop det mesta så det var klart. Men det kändes ändå jobbigt att säga hejdå till honom! Stackars han! Jag gick tillbacka till sängen efter att ha sagt hejdå för att sova vidare, men det var ganska svårt kan jag säga. Så tomt och tyst. Men tillslut lyckades jag somna om och vaknade till fågelkvitter.


(Nu var det måndag)


Jag tror säkert att fåglar är utlänningar asså! För så mycket kvitter/chatter som det var i träder utanför är det bara på fikabjudningar hos utlänningar... (JA jag inkluderar mig själv och mina andra familjemedlemmar och vänner med utländsk bakgrund!) Från västa livet till onaturlig tystnad... det var verkligen helt knäppt!


När jag kommit upp ur sängen satt jag i soffan ett tag och andades tystnad och ensamhet! Ibland kan det vara så skönt! Men jag kände självklart redan av saknaden efter Andreas. Fick ett samtal av honom på förmiddagen "-JAG VILL HEM!!" ojojoj så jag önskade att jag kunde rädda honom därifrån!


På tv visade dom "Trinny and Susannah" två mode poliser i England. De skulle rädda ett par, eller i alla fall se till att paret var mer attraktiva för varandra. Paret hade inte haft sex på 4 månader........ *host*

Men men...  Jag beundrar dom två modepoliserna eller kan man kanske säga... jag tycker synd om dem? De kommer med bra tipps och "att tänka på" när det gäller mode, men vad har Britterna att bjuda på igentligen? Kläderna där är sååååå fula! Även om de ser till att byxorna ska vara utsvängda för att kvinnans ben ska bli längre så är byxorna så fula så det inte ens är värt att ge beröm för det. Jag skulle i alla fall inte vilja vara en brittisk flicka.


#Brittisk relationsserie från 2006. Ellie och Lester är ett udda par och åldersskillnaden är 19 år. 34-åriga Ellie går till jobbet varje dag medan 53-åriga Lester stannar hemma och passar de två autistiska sönerna. De har inte haft sex på fyra månader och Trinny och Susannah måste väcka attraktionen dem emellan igen - och fixa deras hopplösa klädsel.#


http://www.trinnyandsusannah.com/


Efter att jag slappat i soffan och klätt på mig så drog jag iväg hem till min mor och hennes gubbe. Helgen var över och allvaret börjar på nytt.


*22.45 Älsklingen ringde för att säga god natt. Oj såå saknad han är!*


Denna vecka ska jag ägna åt studerande och träning. Idag gick jag 6km. Imorgon ska jag ta mig en rask promenad till mammas jobb och tillbaka. Jag lovade att vara framme innan 09.30. Ni som läst min blogg vet att tidiga mornar inte är aktuella i mitt liv just nu. Men det ska det bli ändring på.


Nu ska jag söka fakta till mitt skolarbete, ladda upp bilder på bilddagboken samt ett och annat här i bloggen och snart så ska jag mysa ner mig i sängen och försöka sova!


Bjuder på en mening som jag en gång skrev i min lunardagbok!

 #Som man bäddar får man ligga... yea right! Som om jag fick ligga kvar#

Det måste ha varit en av de skoltrötta dagarna.



Sov så gott allesammans!








Nya Brochen, Favvoklänning,Ledsen Dee saknar sin krambjörn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test