ARG!!

Jag är så himla upprörd!

Jag sitter hos min mamma på Grengatan och nästan gråter!


Jag cyklade hit i förmiddags för att kunna ringa skolan och boka tid för handledning nästa vecka! Och det gick så klart bra.. men när jag skulle ringa CSN och fråga vart mina papper tagit vägen som de skulle skicka till mig gick det åt hel***e!!


Kvinnan som svarar börjar förklara för mig vad ett lån är... ööö jag vet vad ett lån är!


Jag: för ungefär en månad sen skrev jag ett mejl till csn och frågade vad jag behövde göra för att både ta bidrag och lån sista terminen. Men till svar fick jag att : Alla studenter får nya blanketter hemskickade i mitten av december, det ända du behöver göra är att fylla i bifogande "ändrings" blankett och skicka tillback alla papper till oss så ändrar vi åt dig i datorn.



Kvinnan: Du kan inte bara ta lån... du måste ha bidrag med!


Jag: Du förstår väl att jag menar både och..?


Kvinnan: jo det är klart, jag har mejlet här framför mig. (mummel- läser)

Jag tror att min kollega gjort ett ärligt misstag, här står det att du ska gå sista terminen i år, och då är det så att man måste söka om csn!  


Jag: det är ingen som informerat mig om den saken! varför kunde jag få så fel information när jag skrev mina personuppgifter i mejlet, kollar ni inte upp vilka ni svarar till och deras situation?


Kvinnan: Vi ska rätta till det här... kan du ta dig till kunskapstorget i centrum?


Jag: Nej det kan jag inte... (Hur fan ska jag kunna betala ett nytt busskort för 640!? Vem har de liggandes hemma bara så där efter jul och nyår!!??)


Kvinnan: Det skulle gå fortare att fylla i blanketterna på plats, men jag har redan gjort en beställning på blanketter som kommer skickas till dig inom några dagar. Allt går maskinellt frånomen nu så jag kan inte göra mycket mer.


Jag: Tack jag förstår de.. men hur lång tid kommer det ta för mig att få csn bidraget o lån osv?



Kvinnan: När man skickat in ansökan så brukar det ta 4 veckor.. för vi måste kolla upp om du uppfyller kraven samtidigt som att det är högsäsong så kommer det vara fler före dig och vi måste ta alla i tur och ordning..


Jag: Tack för hjälpen (klick)



Jag fattar inte... denna gången var det inte alls mitt fel ändå får jag sota för de!!!

Jag kan inte ro för att en av deras anställda skickar ut kopior på mejl och inte kollar upp vem det är som skickat mejlet.. fan så arg jag är!! 4 VECKOR!!! Hallååå!? Ska jag leva på vatten eller? Det här är inte ok!! Och kvinnan jag snackade med är inte mer ok hon..

Först var hon uppnäsig och otrevlig.. men när hon hittade mejlet jag skrivit och svaret som jag fått tillbacka så blev hon jätte trevlig... ne fyy!!


Jag får se hur jag får detta löst!! Jag kan ju inte göra mer än vänta!!

Nu ska jag i alla fall trösta mig med en god choklad pralin och gå ner i köket o baka en rulltårta!


Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test