Ändrade planer... typiskt mig!

Jag vet inte vad det var som hände med mig!?


Jag tappade lusten för allt helt och hållet! Jag kände varken för att åka till stan och hämta min bok, för att åka till Johannelund eller för att ta en promenad i solen.

Fast det var så fint väder och isen börjat smälta undan från vägarna, så fanns bara inte motivationen där!


Jag tycker att det är ok att bara "inte vilja" Om det inte påverkar andra vill säga. Man kan ju inte bara strunta i att gå på viktiga möten eller skolan osv. Men man kan strunta i att ta den där nedrans promenaden som man känner att man igentligen borde göra. Istället kan man göra annat.


Om inte bloggen tar upp hela ens tid så kan man stå framför spegeln och sminka sig fin men samtidigt ta en massa kort så andra kan ta del av det. Jag tycker att jag gjort något i dag i alla fall... med tanke på att det kanske finns någon flicka där ute som råkar klicka in sig på min blogg och läsa detta. Samtidigt som hon är jätte velig med hur hon ska se ut inför familjemiddagen ikväll. (leker med tanken)!


När jag då tagit mig lite tid till att ta kort på allt jag gör framför spegeln när jag fixar till mig och lagt upp bilderna på min bilddagbok med en förklaring så kanske hon tänker. "Ja men så kan jag göra... det är fint!" ja ni förstår!


(Adressen till min bilddagbok hittar ni i menyn till höger!)

Alltså har jag inte slösat tid på ingenting... jag kanske har hjälpt någon redan! Synd bara att man ofta inte får reda på om det är så.


Jag hoppas det i alla fall!


När jag var färdig med mitt lilla ståhej framför spegeln så gick jag ner och började laga maten. Idag blir det köttfärslimpa med massor av persilja i och med potatis och brunsås till! MUUUMS!


I skrivandets stund ringde syrran mig på mobilen! Hon är på väg hit. Jag känner på mig att vi kommer snacka mycket om sömn när hon är här!
När någon av oss familjmedlemmar har nått problem så agerar de andra psykologer. Vilket är bra! Jag tror jag menar mer som "bollplank" vi "bollar" tankar och idéer och försöker komma fram till någon lösning. Annars sitter vi bara och lyssnar till den andra. Det är skönt att känna sig så trygg i sin familj. Ni borde prova. *hehe*  

Innan kvällen är slut så ska jag i alla fall lova MIG SJÄLV att städa undan lite på mitt rum! Man mår bättre och "förhoppningsvis" sover man bättre när det är ordning runt omkring sig.


Men nu ska jag leta reda på en tröja för jag fryser!


Jag hinner nog skriva lite till innan det är läggdags! Så det är bara att kika in!




Tjing!


Kommentarer
Postat av: gussie

du är utmanad i min blogg =) kram

2009-01-21 @ 21:19:34
URL: http://gussie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test