Flera dagar i rad!

Hej alla glada!


Då var det dags för mig att berätta vad jag har gjort de senaste dagarna!


Torsdagen bestod mest av plugg och förberedelser för kvällen då Andreas skulle komma hem och bli bjuden på god mat som jag sen lagade. Han kom hem lite tidigare denna gång, och det var skönt! Resten av kvällen var lugn, han är så trött när han kommer hem så jag försöker att inte tvinga på honom en massa saker...


Fredagen började ganska tigigt då Andreas skulle iväg på ett ärende. Han släppte av mig hos mamma innan, för mamma hade lovat mig att vi skulle ut o övningsköra!  Det gick suveränt!  Mamma var nöjd och lika så jag! Efter att vi kört runt i en timma på övningsfältet så åkte vi till blomsterhandeln. Mamma skulle planera om krukorna i köksfönstret och ville ha nått nytt o fräscht! Jag kom tomhänt därifrån. När mamma släppt av mig vid Andreas så gick kvällen mest åt till mys och åter mys. Jag han fixa lite med videoklippet som finns i förra inlägget. Jag var super nöjd när jag var färdig med den, men när jag laddat upp den på youtube så var kvalitén åt helvete! *snyft!* Jag beklagar verkligen för de! Jag ska i nästa inlägg skriva ner texten så ni i alla fall får läsa vad det står.  För övrigt så är "kramis låten" en söt favorit! Söta lilla kaninen! Fredagen den 13 gav mig föresten inte alls den oturen som alla säger att den brukar göra...


Lördag, ALLA HJÄRTANS DAG. Den var mysig! Jag kommer inte gå in på detaljer... men jag trivdes.

På söndagen var det dags att leka mattant. Andreas skulle ha med sig 7 matlådor så han klarar sig i Karlstad. Laga Laga Laga mat... trallallallalaaa... Vid 18 tiden var det också dags för Andreas att åka iväg. Han lämnade av mig hos mamma, vi pussades hejdå och sen åkte han. När jag kom innanför dörren så satt mamma, Micke och syrran uppe vid datorn och planerade kök på Ikeas... "planera-kök-program". Och jag gick mest runt och deppade. En vana tror jag, det är jobbigt att säga hejdå till sin älskling så många gånger. Kvällen blev lugn.


Måndag: Sportlovet är igång. Vilket innebär att jag kan ta det lugnt med pluggandet ett tag. Jag tog det mest lugnt tills mamma ringde och bad mig cykla iväg för att lämna över hennes träningsbag som hon glömt hemma. Och det gjorde jag så klart. Skönt att komma ut i solen. Resten av dagen satt jag och läste i trafikskole böckerna.


Tisdag / Idag! Hela dagen har varit perfekt! Upp relativt tidigt, ni som känner mig vet att det betyder, innan 12. Och i alla fall fixa med dusch och smink mm för att komma iväg till bussen. Jag var nämligen på trafikskolan i dag och hade min första övningskörning med dem kl:1400! Vilket gick underbart! Han tyckte att jag var uppmärksam och väldigt duktig! Vi var ute i trafiken redan första gången och det var lite läskigt... men det gick jätte bra!


Blev bara lite rädd för att jag förstört deras fina bil innan vi ens lämnat parkeringen, Jag höll ned kopplingen för att det var en liten lutning, samtidigt som bromsen så klart... och medans han talade om vad det var vi skulle öva på så provade jag att trycka ned kopplingen lite till... alltså hela vägen ned i botten. Och när jag släppte så var den kvar där... förvånad och rädd börjar jag försöka pilla upp kopplingen med foten och skrattar så klart lite nervöst... och när han ber mig ge lite gas för att vi ska åka iväg så påpekar jag att kopplingen sitter fast. Jo men då är det så gott folk att läraren har koppling och broms på sin sida av bilen också, och det var ju då han som höll ned den. Aja.. lite pinsamt var det allt men allt annat gick som sagt jätte bra!


Efter att jag övningskört satt jag lite vid datorerna och övade på teorin. Sen tog jag en sväng på stan för att käka lite och gå i affärerna. För sen skulle jag tillbaka till trafikskolan på en teori lektion. Det gick bra det med och läraren där gjorde det intressant och kul så det kommer jag se fram emot de fyra sista tisdagarna som är kvar av det.

När jag kom hem var jag ju tvungen att berätta om allt!!! Men det var ju för att jag var så stolt!


Nu känner jag bara att min energi är slut och ser framemot att lägga mig i sängen för att lugna de sista nerverna framför datorn med några tv-program som jag missat.


Jag bjuder på detta söta klipp som jag snubblade in på när jag letade instruktioner för hur man kan dekorera tårtor. Han är ju bara för söt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test