Barn eller inte?

Hej på er mina trogna läsare!


Jag tänkte skriva ett inlägg i dag. Bara för att jag inte har nått annat för mig just nu.


Det första jag gör när jag slår på min dator är att kolla alla mina mejl, läsa bloggar och till sista kolla nyheter på Aftonbladets hemsida. Varje gång jag gör det blir jag lika förvånad. Jag förstår verkligen inte vad folk tänker med.


Idag står det tillexempel om en liten nyfödd flicka om hittades i en plastpåse av några barn som var på väg till skolan. Flickan var mindre än ett dygn gammal och kan ha legat ute i flera timmar. Hon var nedkyld trots efter att ha hittats invirad i ett lakan och ned stoppad i en påse. Detta hände i England. Vård personalen som tog hand om flickan döpte henne till Grace. Nu letar de efter Graces mamma som kan ha fastnat på någon av de övervaknings kameror som finns i närheten.

Hur kan man göra så? Hur pass psykisk störd måste man vara för att kunna lämna sitt barn mitt på gatan i en plastpåse!? Hur svårt är det igentligen att erkänna att man inte kan ta hand om barnet och lämna det på ett sjukhus. För att sen också för sitt egen skull bli undersökt. Man kan ju bli jätte sjuk och till och med dö om man inte blir undersökt efter en förlossning. Jag kan tänka mig att mamma var ganska ung. eller faktiskt har en allvarlig psykisk störning, och inte förstår vad hon gjort.

Fruktansvärt i mina ögon i alla fall. Det finns ju faktiskt hjälp att få, även i England förmodar jag.


Man kan ju göra som en annan tjej. Jessica 26 år är helt säker på att hon inte vill ha barn så hon steriliserade sig för ett år sen.  "Dessutom vill jag faktiskt inte ha ansvaret för ett barn. Många skaffar barn utan att veta vad de ger sig in på och det vill jag inte göra."

Hon vet vart hon står. Ok alla behöver ju inte gå och sterilisera sig för de, men om folk tänkt lite mer så tror jag att det som hände lilla Grace inte behöver hända fler barn.

Jag själv vet att jag vill ha barn. Och fyra st i min omgivning antingen väntar barn redan eller har tagit steget och bestämt sig för att sluta med preventiv medel för att låta naturen ha sin gång.


Jag stöttar alla unga mammor och pappor, och hoppas att de känner i sitt hjärta att de verkligen önskar sig barnet så "the litle kid" får ett fint liv!


Läs hela artiklarna på Aftonbladets hemsida!


Om jag ska återgå till vardagen så är det risigt väder här i Lkpg idag. Snön smälter och regnet bara fortsätter falla. Men det gör inget. Snart ska jag träffa Malin på stan för en fika. Kanske gå på stan lite om jag hinner för att leta nått nytt till på Lördag då det är 30 års kalas i Norrköping!


Skriver säkert mer sen.♥ A kommer ju hem i dag med! Jag har längtat!

Tjing på er! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test