ångest och oro?

Här ligger man klarvaken i sängen när man igentligen borde sova.


Det är mina tankar som stör mig... jag har känt mig orolig de senaste dagarna. Det kanske beror på allt jag försöker hinna med?


Körkort, Skola, Kärleken... det är ju i alla fall de jag kan peka ut. Sen är det mycket runt om kring. All denna jobbiga orolighet för att hinna med allt har gjort att jag fått ont i magen. Och inte så där ont som man har när man är hungrig, utan ont som i "kanske dags att börja bli orolig för de med" ont. Jag får ganska ofta sådana äckliga sura uppstötningar. Och detta är faktiskt ett tecken på stress.


Det är ju inte så att jag gör någonting varje timma varje dag hela veckan, utan de att varje gång jag slappnar av så kommer alla de där "måsten" . Och om jag väljer att inte plugga körkort utan istället skriva på mitt arbete från skolan så blir jag små stressad för att jag känner att körkortet är med aktuellt. Efter som att jag har teorilektioner på tisdagar så vill jag ju plugga teori. Men på helgerna hinner jag inte plugga så mycket eftersom att den tiden går helt och hållet till Andreas och mig när han kommer hem från Karlstad. Så allt pluggande måste ske under veckorna, då jag helst skulle vilja hinna med att umgås med vänner emellanåt men det finns inte så mycket tid för det


Jag är glad för att jag beslutade att fortsätta plugga, och jag är glad för att jag tagit tag i körkortet! Men att försöka balansera de var svårare än jag trodde.


För övrigt är Andreas i Borås och hälsar på sin kompis. Och det ska han ju få göra även om vi bara kan ses på helgerna. Vilket är väldigt mycket jobbigare än jag kunde föreställa mig. Man börjar verkligen känna att vi är ifrån varandra för mycket. Men då borde ju jag se detta som en möjlighet att plugga färdigt allt som hamnat lite efter i planeringarna... eller hur?


Jag vill verkligen det här! Jag vill ha en utbildning! Jag vill ha körkort! Jag vill ha kvar min älskling! Jag vill må bra! Jag vill hinna med allt! Men jag kommer inte göra det utan att ha ont i magen varje dag...


Tanken på att sova nu... är ganska så omöjlig. Men det är ändå skönt att få skriva av sig lite.




Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test