Tidig Torsdag

Hejsan!


Jag började min Torsdag tidigt för en gångs skull, när mamma sagt hejdå för att åka till jobbet log jag kvar i sängen. Men inte länge, hon lämnade min dörr öppen och då nådde kaffe lukten mina näsborrar! Jag blev så sugen på kaffe så jag var tvungen att gå upp och ta mig lite.


När jag suttit vid datorn ett tag blev jag lite uttråkad och hämtade min tvätt som jag samlat på mig och gick ner för att köra igång en maskin. Sen var jag tillbacka framför dumburken och tråkade ett tag till. Som tur är så har man ju mobilen som man kan ringa och tracka folk med. Dagens offer blev Sandra som fick lite hjälp med läxan från arbetsförmedlingen. I 43 min snackade vi. Och nu sitter man här åter igen och tråkar. Tvätten är tvättad och hängd, mina läxor är snart klara, väntar fortfarande på mejlet jag skickade igår, men sen vet jag faktiskt inte vad jag ska hitta på... Skickade ett sms till Louise och frågade nyss om vi skulle hitta på nått. Men har inte fått nått svar än.


Jag kanske ska försöka kontakta skolan? Tänkte gå dit imorgon för att lämna in de jag åstadkommit med än så länge. Jag kan ju även passa på att skriva ett nytt CV och skicka ut de till några tänkbara sommarjobb... efter som resan hem till mormor och morfar blivit fram skjuten har jag ju några veckor på mig att lägga på jobb.


Syrran min hade sådan tur att hon redan fått sommarjobb. I Göteborg på "Trädgårn" GRATTIS till henne!  Sicken tur man får ha...


Jag har i alla fall kommit på... att när jag är färdig med min utbildning så ska jag jobba något år och spara ihop pengar så jag kan börja plugga till reseguide. Jag vet... "varför kan hon inte bestämma sig?!" men jag är sån.. jag nöjer mig inte med en sak... en utbildning. Jag vill kunna variera. Sen är det faktiskt så att jag gick "Turism" på gymnasiet så jag behöver inte mycket utbildning för att nå de målet. Men desto mer behöver jag pengarna... 25 000kr kostar en utbildning utomlands.


Kolla bara på hur kul reseledarna har det på "Semester svenskar" på tv... jag vill också!


Ne nu ska jag sluta skriva och börja göra nått nyttigt istället... som att skriva CV...


Tjing så länge!


Jag  och mina ÄLSKADE systrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test